22.11.2016

Vores årlige generalforsamling blev holdt d. 20. november og referatet er på vej.

Fra 1. januar 2017 ser bestyrelsen sådan her ud:

Præsident: Kirstine K Jensen

Sekretær: Berit Rasmussen

Kasserer: Kia Kathrine Mai Kolstrup

Bestryrelses medlemmer: Susanne Skaarup Mortensen og Poul Henrik Olsen

Suppleanter: Maybritt Buch og Dora Göcze

17.11.2016

Lige en reminder om vores generalforsamling på søndag, d. 20/11. Der er desværre ikke så mange tilmeldinger, men du kan nå det endnu. Bare send en mail os :-)
Find alt info ved generalforsamlingen på vores hjemmeside her:

http://www.painthorseclub.dk/generalforsamling-2015

/Kirstine

17.11.2016

Der har jo været valg til APHA Director og resultatet af afstemningen er at Laura Schultz er director og Berit Rasmussen er alternate. 
En director er "talerør" mellem alle de danske APHA medlemmer og APHA, og har bla, indflydelse på, når der skal stemmes om regelændringer. 
Resultaterne kan ses her:

http://apha.com/wp-content/uploads/2016/11/2016results.pdf

/Kirstine

 

17.10.2016

VI MANGLER BESTYRELSES MEDLEMMER

Kære alle medlemmer og paint ejere i Danmark.

Vi skal jo snart holde generalforsamling, som er d. 20. november og i den forbindelse er der også valg til bestyrelsen.

De sidste par år har vi kørt med et absolut minimum af bestyrelses medlemmer og det kan ikke blive ved med at gå. Bestyrelsen består af Præsidenten, Sekretæren, Kasseren og 2 bestyrelsen medlemmer, og ud over det burde der også være 2 suppleanter. Men de sidste 2 år har vi ikke haft nogen suppleanter og da vi har haft nogle bestyrelses medlemmer, som er stoppet før tid, har vi ikke haft nogen der kunne træde til istedet.

På valg i år er:

Præsidenten: Kirstine Jensen, stiller op igen.

Sekretær: Annette Mortensen, stiller ikke op igen.

Bestyrelses medlem: Berit Rasmussen. Er ikke på valg, men vil gerne stille op til sekretær posten.

Bestyrelses medlem: Jette Dawson, stiller ikke op igen.

Kasserer: Mangler

2 suppleanter: Mangler

Så vi mangler 3 til bestyrelsen og 2 suppleanter.

Hvis du har lyst til, at være med til at sørge for, at vi i fremtiden har en Paint Klub i Danmark, så stil op til en bestyrelses post og send os en mail eller ring til Kirstine så hurtig som muligt, så dit navn kan komme med på dagsordenen til generalforsamlingen.

I det hele taget opfordrer vi alle vores medlemmer og paint interesserede til at møde op til generalforsamlingen, da det er her du kan få indflydelse på de ting, der bliver besluttet vedr. paint aktiviteter i fremtiden.

Dagsorden og regnskab bliver sendt ud først i november.

/Kirstine

20.08.2016

Kære alle deltagere, hjælpere og ikke mindst alle fra Varde Sports Ride Klub. TUSIND tak for en fantastisk weekend i Varde. I skal vide at uden jer var det aldrig gået. I gav alle sammen ALT hvad i kunne for at gøre det hele fuldkomment. Lige nu er alle de officielle resultater, dommer cards, og alle de andre trivielle dokumenter sendt afsendt til godkendelse hos APHA i Texas. Og alle de foreløbige resultater er afleveret til vores webmaster, så de dukker nok op på klubbens hjemmeside om ganske kort tid. Så nu er det tid for at holde weekend og få slappet lidt af. Vi ses inden længe! Herlig hilsen, Jeres Show Team 

 

Alle resultaterne fra DM 2016 online. De kan ses her.

02.07.2016

Kære PHCDK medlemmer.

Som jeres hårdtarbejdende bestyrelse føler vi nu at vi vil informere jer lidt om hvad vi har været igennem i den seneste tid.

Der har været lidt turbulens i bla. de offentlige medier, som dog ikke skal give anledning til i tvivler på at vi igen i år kan tilbyde jer et fantastisk DM Show for både jer, men så sandelig også for en lang række af danske og udenlandske Paint Horse entusiaster.

Vi har fået så mange forventningsfulde henvendelser fra både nye og gamle deltagere til vores årlige Danmarksmesterskab, at vi kunne se, at selv om vi, - rent økonomisk, - havde haft mulighed for at blive i BlueHills’s faciliteter, så ville det simpelthen ikke længere være muligt at være der med dette stigende antal deltagere.

Derfor vil vi som bestyrelse hermed gerne understrege at vores show ”DANISH PAINT HORSE CHAMPIONSHIP 2016”, som jo også er vores 20 års jubilæumsshow, bliver afholdt på Varde Sports Ride Klubs faciliteter. Og at PHCDK’s bestyrelse vil kæmpe til sidste sveddråbe, på at gøre hele showet til en super god oplevelse for jer alle.

Og hermed så nogle af de mange positive årsager til at det blev Varde, som blev vores nye samarbejdspartner:

-Vi har fået så mange tilsagn om deltagelse i PHCDK’s årlige 3- dommers show, at vi kan se at vi får brug for betydeligt mere plads for vores deltagere.

-Vi har derfor fundet et flot sted med 2 haller hvor vi får fuld råderet over en 20 x 60 show hal samt en 20 x 40 opvarmningshal.

-Til opstaldning af deltagernes heste har vi valgt den samme leverandør af boxe (i FEI-mål), som man bla. bruger på de helt store stævner af international karat. Eks. Som i Herning hvor Danmark var vært i ”Boxen”. (Kan vi ønske bedre end dette?)

-Økonomisk set løber vi altså nu en væsentlig mindre opstarts risiko, ved at vi lejer præcist det antal bokse som deltagerne skal bruge, - og dermed IKKE har en voldsom ”mindstepris” for faciliteter og bokse i en samlet og kostbar pakkeløsning.

-Showhallen har en super god professionel bund, så vi virkeligt kan præsentere vores flotte heste på bedste vis.

-Dermed starter vi alle sammen i nye og større rammer og vi er alle sammen på ukendt grund og konkurrerer således under ens vilkår, idet ingen af os tidligerehar deltaget på denne lokalitet.

Bestyrelsen hos Varde Sports Ride Klub har stået på pinde, for at hjælpe os på vej. Og de vil gøre deres allerbedste for at bespise og i øvrigt servicere vores deltagere, samt bistå med at løse alle de ønsker vi måtte have for PHCDK’s deltagere.

Så næste opgave for os i bestyrelsen er nu at få proportioner, On-line tilmelding, og alle de andre ting publiceret hurtigst muligt. Og det skal vi nok nå.

Men vi er nødt til at bede jer om en smule tålmodighed, grundet det voldsomt stressende forløb vi har været presset ud i.

I den forbindelse kunne vi rigtigt godt tænke os lidt hjælp, især omkring jobbet som showsekretær. Her har vi lidt pres på for tiden.

Venlig hilsen,

PHCDK’s bestyrelse

29.06.2016

Nyt vedr. Danish Paint Horse Championship.

Da det er forventelig, at der vil komme mange tilmeldinger til PHCDK´s Danish Paint Horse Championship, har et flertal i bestyrelsen besluttet at flytte showet til Varde Rideskole.

Proportioner og tilmelding er på vej og ventes at være klar i denne uge.

10.06.2016

Vi har jo en konkurrence kørende om årets føl. Vi har dog slet ikke modtaget nogle tilmeldte endnu... Men i kan stadig nå det :-) Bare send en mail til os :-)

03.06.2016

Så er der sendt medlems kort ud til alle medlemmer, som vi har mail adresser på.

Der er nogle få stykker vi ikke har mail og telefon nr på. I må meget gerne sende det til os. Evt. udfyld indmeldelses formularen på medlems siden, for så er det meget nemt at sende en mail tilbage.

01.06.16

Medlems listen er opdateret.

Planlægningen af PHCDK´s årlige show Danish Paint Horse Championship d. 13-14 august er i fuld gang og der kommer snart mere info og tilmelding.

 

24.03.2016

Nyhedsbrev for marts er lagt på siden.

Siden er desuden opdateret, med en side med westerndicipliner og en ny side med årets føl. Det har vi haft før for nogle år siden, og det synes jeg, at vi skal genindføre.

Jeg vil gerne have nogle flere billeder på siden med danske Paint Horses, så det har jeg opfordret til på vores Facebook side. Så kan man lægge billeder på der, som vi kan bruge på denne side.

God påske :-)

/Kirstine

 

HUSK TILMELDING TIL HIGH POINT HYGGEAFTEN SENEST D. 7. MARTS

04.03.2016

Læs mere om vores hygge aften længere nede på siden.

Vi glæder os til at se jer :-)

INTET YOUTH TEAM FRA DK TIL EURO PAINT

29.02.2016

Da Paint Klubben slet ingen henvendelser har fået vedr. deltagelse på det danske youth team, må vi desværre meddele, at der ikke kommer et hold med fra DK.

Tak til Dora og Jørgen for at ville sponsere træning og trænings sted til holdet og for den tid i allerede har lagt i planlægningen af det. 

24.02.2016

Vi skal have uddelt Paint klubbens High Point for 2015, og på vores Generalforsamling i november, blev det bestemt, at holde et arrangement, hvor vi kan dele dem ud og samtidig få en dejlig aften med masser af hygge og hestesnak.

 

Det er: D. 12. Marts kl. 18.30. Hos Berits forældre, som bor Uhrevej 1, 6862 Tistrup.

 

Arrangementet er for alle, som har lyst til en hyggelig aften i Paint Horse og westernridningens tegn.

 

Du skal selv medbringe dine drikkevarer og maden koster 145,- for voksne og 75,- for børn under 16 år.

 

Meny: BBQ ben, rosa stegt mørt oksekød, flødekartofler, petit små krydret kartofler, blandet salat, broccolisalat og brød m. smør.

Desserten står Paint Klubben for :-)

 

Så fat jeres hestevenner og meld jer til senest d. 7. Marts enten via sms til 29478333 eller mail til painthorseclubdk@gmail og overfør pengene for maden, enten via mobilpay til 29478333 eller klubbens konto nr. 2277-6884115025.

 

Vi glæder os til at se Jer :-)

Hilsen Bestyrelsen.

HIGH POINT 2015


17.02.2016

Så er der resultater vedr. High Point 2015. 

Vi glæder os til d. 12. marts, hvor vi holder vores High Point hygge aften.

Det bliver holdt hos Berits forældre, som bor ved Tistrup. 

Vi håber at se rigtig mange af vores medlemmer til en hyggelig aften med masser af hestesnak :-)

DANSK TEAM TIL YOUTH WORLD GAMES 2016


27.01.2016

APHA har besluttet at holde Youth World Games (YWG) 2016 I europa, sammen med Euro Paint i Kreuth fra d. 27. august til d. 3. september.

PHCDK vil gerne støtte op om at sende et team af sted fra Danmark og på vores generalforsamling i november, blev det bestemt, at PHCDK vil betale for deltagelsen.

Ved YWG konkurrerer deltagerne i disciplinerne Hunt Seat Equitation, Western Horsemanship, Showmanship og Trail på lånte heste.

Der kan læses meget mere om det på APHA´s hjemmeside her:

http://apha.com/news-landing/news-details/youth-world-games-heads-to-germany-in-2016

 

Dora Göcze og Blue Hills http://www.bluehills.dk/ har tilbudt at sponsorere træning og sted til træningssamlinger, som vil finde sted d. 2/4 + 30/4 + 5/6 + 3/7 og 21/8.

Til træningerne vil der være fokus på de forskellige discipliner, både teoretisk og praktisk. Som udgangspunkt vil træningen forgå på Blue Hills, men der er mulighed for at træne andre steder også. Dette aftales af teamet.

 

Hvad forventes af dig:

- Din egen hest, som er showtrænet.

- Forældre opbakning.

- Deltagerne står selv for udgifter til rejsen, indkvartering og forplejning.

- Deltagelse til træningssamlingerne.

- Nogen showerfaring.

 

Hvis du er interesseret i at deltage og få en fed oplevelse, sammen med en masse andre APHA Youth medlemmer, så send os en mail senest d. 20. februar og kom til info møde d. 28. februar på Blue Hills.

Skriv til: painthorseclubdk@gmail.com

I din mail skal du skrive lidt om hvorfor du gerne vil deltage og hvad din og din hests styrker og svagheder er i de 4 discipliner.

Og hvis du har nogle spørgsmål, så skynd dig også at skrive til os

 

Vi glæder os til at høre fra dig.

 

Hilsen PHCDK og Dora.